Leervoorkeuren en leerstrategieën

Categorieën
Geplaatst door: C. (Caroline) Boogaard op vrijdag 8 december 2017
Tags: coaching, communicatie, Leervoorkeuren, lol, werkgroep

Leervoorkeuren en leerstrategieën

Het was weer een interessante, levendige ontmoeting van de Werkgroep Mondelinge Communicatie en (Team)coaching met dit keer als thema: leervoorkeuren en leerstrategieën (onderzocht en beschreven door Manon Ruijters).



Het gaat hierbij om de context waarin we leren . Er worden vijf leervoorkeuren onderscheiden: kunst afkijken, participeren, kennis verwerven, oefenen en ontdekken. Vooraf hadden we een individuele scan gemaakt en de resultaten meegenomen.

Maartje ter Horst, een van de werkgroepleden, had het voortouw van deze avond: we kregen van haar een mooi overzicht. We vergeleken onze voorkeuren en voerden levendige gesprekken over herkenning en betekenis. en waarom deze invalshoek beter/anders is (?). Over de toepassing in een trainingsontwerp, coaching, de relatie met leerstijlen van Kolb en nog veel meer.

Met een heerlijk intermezzo over onze blunders waar we smakelijk om hebben gelachen (te laat komen tijdens een time-managementtraining, een totaal verkeerde groep de hand schudden en meer voorbeelden). Het was weer een mooie avond met een nieuwe theorie, verdieping en lol.

Wil jij (een keer) aansluiten? Mail dan naar onze coördinator op barbara@duet-training.nl.
Geen reacties
Plaats een reactie
  • (verplicht)
  • (verplicht, wordt nooit getoond)
  •  
  •