De crisis: het geld was op, maar de behoefte voor ontwikkeling bleef
Het was 2011. De crisis vierde hoogtij. In de organisatie van Mariëlle was dit goed te merken. Medewerkers kregen nog maar mondjesmaat de handen op elkaar voor hun ontwikkeling. Met het hele L&D team werd gezocht naar alternatieven. Om medewerkers te blijven ondersteunen in hun ontwikkeling.
Als interne coach weet Mariëlle hoe hoog de drempel kan zijn voor medewerkers om in aanmerking te komen voor coaching. Dit is niet alleen een kwestie van kosten. De drempel naar een coach is ook hoog omdat een coachtraject meestal een aantal maanden serieuze aandacht vraagt. Daarom bedacht Mariëlle het coachcafé: een vorm van coaching met een grote impact. Daarbij waren er drie vereisten:
- Laagdrempeligheid
- Gratis deelname
- Beperkte kosten voor de organisatie
Lees hier het gehele interview:
http://www.strategischopleiden.nl/strategisch-opleiden/hoe-marielle-royal-haskoningdhv-met-een-beperkt-budget-coaching-beschikbaar-maakte-voor-honderden-medewerkers/
* Mariëlle Nijsten maakt als Interne Coach onderdeel uit van het Learning & Development team binnen Royal HaskoningDHV. Hiernaast heeft ze een eigen coachpraktijk waar zij professionals begeleid in hun ontwikkeling.