Categorieën
- Collectieve leerprocessen
- Intentiecirkel
- Activerende werkvormen
- anders leren
- De lerende organisatie
- Elliott Masie's Learning
- Trends in HRD
- leiderschap
- motivatie
- betrokkenheid
- breinleren
- human performance
- improvement
- next learning
- werkplekleren
- feedback
- training
- zelfreflectie
- trainingen
- kennismanagement
- reflectie
- trainen
- leren
- leider
- De kunst van leren en werken
- Blog
- verandering
- leren van fouten
- leven lang ontwikkelen
- leren in de praktijk
- leerdoelen
- veranderen in de praktijk
- prestatie
- leervraag
- Dick
- Krikke
- Vlog
- augustus
- develhub
- september
- duurzame inzetbaarheid
- employability
- leven lang leren
- oudere medewerker
- Nieuws
- leerstand
- presteren
- stretch assignments
- weerstand
- drukte
- succes
- werkdruk
- werkgeluk
- druk
- learning agility
- organisatieleden
- DNA
- VitalGene
- vitaliteit
- nieuwsbrief oktober 2017
- leercultuur
- lerende organisatie
- trainer
- Agile
- Elliott Masie's Learning 2017
- coaching
- communicatie
- luistren
- werkgroep
- co-lab
- cocreatie
- constructionisme
- discovery learning
- experimenteren
- FabLab
- hoger onderwijs
- improvement
- innovatie
- invention studio
- learning by doing
- learning factory
- maker space
- onderwijs
- physical modeling
- proeftuin
- real life experiences
- scientific discovery learning environments
- veranderen in de praktijk
- gedragsverandering
- leerinterventie
- veranderen
- zelfregulatie
- trainen
- nieuwsbrief november 2017
- Leermanagement
- LMS
- Totara
- HRD
- onderzoek
- ontwikkelen
- professionaliseren
- strategisch opleiden
- type afdeling
- 70-20-10
- eigenaarschap
- opdrachten
- ownership
- trainer
- Leervoorkeuren
- lol
- corporate learning day
- L&D
- onderwijs
- pracitioner research on improving learning
- EAPRIL
- draagvlak
- geen budget
- kerst
- L&D
- nieuwsbrief december 2017
- actieplan
- voornemens
- tips
- opleidingsaanbod
- nieuwsbrief januari 2018
- budget
- ervaringen
- interne coach
- ATD 2017
- ATD European Summit 2017
- competenties
- learning development
- aikido
- leerteams
- samenleren
- acquisitie
- klantbehoeften
- profileren
- Werkgroep Mondelinge communicatie-teamcoaching
- leren van elkaar
- Serendipity
- boek
- boeken
- HRD boek
- review boekentip
- gamification
- Kirkpatrick
- leerrendement
- Return on Learning
- ROL
- 2018
- bachelor
- HAN
- Karlsruhe
- Learning & Development
- LearnTec
- Opleidingskunde
- Paul Jacobs
- Petra Jagtman
- Denktank
- learning development
- Professionalisering
- learning technologies 2018
- augmented reality
- global training
- hololens
- schellenberger
- Learntec 2018
- nieuwsbrief februari 2018
- betrokkenheid
- effectiviteit
- hr-technologie
- HR-cyclus
- chatbots
- reflection
- Development
- Performance
- Samenwerken
- oproep HRD professionals voor Commissie Opleidingen NVP
- organiseren
- verbinden
- workshops
- HAN
- leermethoden
- onderzoek
- toekomst
- tekenen
- Rohit Talwar
- nieuwsbrief maart 2018
- HRM
- lifelong learning
- evaluatie
- Philips
- ROEM
- ROI
- nieuwsbrief april 2018
- 5 Moments of Need
- Bob Mosher
- Curation
- Knowledge sharing
- Moment of Apply
- Performance Support
- ATD European Summit 13 dec 2017 Amsterdam
- ATD
- ATD2018
- ATDLowlands
- Obama
- learning need
- nieuwsbrief mei 2018
- 5 Momenst of Need
- 70:20:10
- Workflow Learning
- nobtra
- blockchain
- hacketon
- webinar
- what's hot in hrd
- business-impact
- forgetting curve
- groei-mindset
- Hermann Ebbinghause
- learning-zone
- leersnacks
- leren of stagneren
- leven lang leren
- mirco-lerarnings
- vergeetcurve
- l ikigai
- ontwikkelen en opleiden congres
- nieuwsbrief juni 2018
- bijeenkomst
- non-verbaal
- adaptive learning
- artificial intelligence
- didactiek
- e-learning
- experts
- flexibel leren
- interactie
- klassikaal onderwijs
- Learning Connected
- Live Online Leren
- opleiden
- Study2Go
- techniek
- werk-privé balans
- nieuwsbrief juli 2018
- Learning & Perfromance Ecosystem
- Marc Rosenberg
- 70-20-10
- flipping the classroom
- nieuwsbrief sept 2018
- intentieverklaring nvo2-nobtra-nscu
- begeleiden
- beoordeling
- functioneren
- managers
- ontwikkelgesprek
- in memoriam Yvonne Sterken
- communicatie
- trainingsacteur
- NVvT
- nieuwsbrief okt 2018
- bijscholing
- interactief leren
- online behandeling
- online leren
- Elliott Masie's Learning
- L&D trends en ontwikkelingen
- disfunctionele patronen
- functionele patronen
- gewoonte
- nieuwsbrief nov 2018
- online onderwijs
- wetenschap
- HR
- HRD
- impact technology
- learning
- leerervaring
- technologie
- unleash
- nieuwsbrief dec 2018
- nieuwsbrief jan 2019
- elements of ai
- gratis cusus
- ai
- autisme
- cultuursensitief werken
- efficiënt en effectief leren
- mbo
- multi problem gezinnen
- praktijkvoorbeelden
- risicojeugd
- verbinding tussen school en praktijk
- vroegsignalering
- zorg
- nieuwe directeur bloomville
- rolf-jan goosen
- content curation
- learning & development
- learntec 2019
- lepaya
- stephen walsh
- 30-day development challenge
- experience
- verandering
- virtual reality
- wendbaarheid
- wendbare medewerkers
- nieuwsbrief februari 2019
- analysevaardigheden
- leeroplossingen
- opleidingsreflex
- van opleiden naar oplossen
- employee journey
- nieuwe medewerkers
- onboarding
- talent
- nieuwsbrief maart 2019
- vraagstelling
- leiderschap
- succesvolle teams
- plakfactor
- next learning 2019
- verandercommunicatie
- nieuwsbrief april 2019
- nieuw netwerk
- L&D performance oplossen training HRD leren
- personalized learning
- nieuwsbrief juni 2019
- compliance
- essentials
- Het Goede Gesprek
- microlearning
- generatieleren kennis delen
- nieuwsbrief juli 2019
- Blankestijn & Partners
- intervisie
- intervisiebegeleider
- intervisiegroep
- training
- academy award 2019
- develhub
- jaarcongres 2019
- autonomie
- joseph kessels
- leren en ontwikkelen
- opleidingskundig leiderschap
- zorgorganisaties
- nieuwsbrief september 2019
- nieuwsbrief oktober 2019
- digitaal toetsen
- digitalisering
- examinering
- toetsing
- citrus andriessen
- adaptief leren
- interactieve leerervaring
- leerplatform
- adaptieve leertrajecten
- nieuwsbrief november 2019
- vlog dick krikke
- backbone
- organisatie
- digital natives
- ervaren professionals
- organizational development
- herhaling van activiteiten
- innoveren
- leerinterventies
- praktisch
- werkcontext
- werkplek leren
- werkpraktijk
- blended leren
- online tools
- werkvormen
- nieuwsbrief december 2019
- nieuwsbrief februari 2020
- rode kruis
- virtual reality
- vrijwilligers
- learntec 2020
- nieuwsbrief maart 2020
- Beeldend Trainen
- coronavirus
- COVID-19
- COVID-19 Preventie
- deskundigheid
- deskundigheid bevorderen
- samen sterk
- Trainingsprogramma
- bezinning
- innovatie
- online training
- corona virus
- e-learning
- webinar
- wisdom of the crowd
- zoom sessies
- corona
- corona crisis
- wisdomofthecrowd
- online sessies
- kennis delen
- nieuwsbrief april 2020
- 5 moments of need
- xprtise
- ecosysteem
- learning and development ecosystem
- nvvt
- trainingacteren
- trainingsacteurs
- nieuwsbrief juni 2020
- strategiesessies
- toekomst van leren
- learning
- leadership development
- covid-19
- corona
- nick van dam
- nieuwsbrief juli 2020
- het nieuwe leren
- serious games
- future workskills
- life long learning
- werk-en leerecosysteem
- nieuwsbrief september 2020
- nieuwsbrief oktober 2020
- nieuwsbrief november 2020
- games
- rollenspellen
- Develhub nieuws december 2020
- Develhub nieuws januari 2021
Geplaatst door: R. (Robina) van de Pol-de Rijk op vrijdag 12 januari 2018
Tags: tips, opleidingsaanbod
Verbeter uw opleidingsaanbod
In de wereld van opleidingen en trainingen zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe methoden om leren leuker te maken. Ook is het belangrijk dat leren beter en sneller toegankelijker wordt. Leren waar en wanneer de cursisten maar willen. Niet alleen les in groepen of klassen, maar ook thuis of op ieder andere gewenste plek. Maar hoe faciliteert u dit als opleider, hoe verbetert u uw opleidingsaanbod? Lees in dit blog waarom het zo belangrijk is om hierover na te denken.

Leren wordt steeds leuker
Cursisten willen steeds vaker een flexibeler leeraanbod. Aan opleiders de taak om mee te gaan in deze vraag. Dat is best een lastige uitdaging. Hoe gaat u uw lesstof online aanbieden? Past dat wel bij uw trainingsaanbod? Wat betekent dat voor de docenten en welke kosten zijn hieraan verbonden? Steeds meer aanbieders van opleidingen hebben hierin al een stap gezet. Een aantal opleidingsinstituten heeft inmiddels een digitale leeromgeving en/of maakt gebruik van e-learningmodules. Deze opleiders bieden daarnaast een online community aan waar de cursisten met elkaar kunnen overleggen en waar docenten één op één met de cursist kunnen chatten of opdrachten kunnen nakijken.
Inmiddels weten we dat ‘old school’ leren niet de meest effectieve manier van leren is. De docent vertelt de theorie en legt de lesstof uit. Door het ontbreken van praktijkcasussen is het voor veel leerlingen lastig te onthouden. De lesstof dient heel vaak herhaald te worden om enigszins te blijven hangen. Daar komt nog bij dat niet iedereen op dezelfde manier of tempo leert of dezelfde belangstelling heeft. Het gevolg is dat leerlingen die op een andere manier leren buiten de boot vallen. Leren wordt dan al lang niet meer als leuk ervaren. Hoog tijd dus voor veranderingen die leren leuker kunnen maken! Maar ook efficiënter, door meer te kijken naar de persoonlijke leerbehoeften en leerdoelen. Het inbrengen van casussen uit de dagelijkse praktijk zorgt bijvoorbeeld voor herkenbaarheid en dus ook voor leerbaarheid. De techniek biedt steeds meer mogelijkheden, maar is dit ook iets voor uw trainingsbureau of opleidingsinstituut?
Online leren is de toekomst
Online leren is leuk en handig. De docent kan zijn lessen anders inrichten en zich richten op de praktijkvragen van de leerlingen. Daardoor kunnen zij echt werken aan persoonlijke ontwikkeling. De opleider heeft overzicht en inzicht in de resultaten en kan een efficiëntie slag maken. Hierdoor kunnen er meer trainingen gegeven worden. Ook zijn de administratieve handelingen geautomatiseerd, zodat er meer tijd over blijft voor het verzorgen van trainingen. Daarom geloven wij dat online leren de toekomst is, ook voor u!
Vraag onze tips voor online leren aan!
Ook benieuwd hoe u uw opleidingsaanbod kunt verbeteren? Wij geven u graag de belangrijkste tips. Vul onderstaand formulier in en ontvang tips waar u echt wat mee kunt: https://www.atrivision.com/2017/12/verbeter-uw-opleidingsaanbod/

Leren wordt steeds leuker
Cursisten willen steeds vaker een flexibeler leeraanbod. Aan opleiders de taak om mee te gaan in deze vraag. Dat is best een lastige uitdaging. Hoe gaat u uw lesstof online aanbieden? Past dat wel bij uw trainingsaanbod? Wat betekent dat voor de docenten en welke kosten zijn hieraan verbonden? Steeds meer aanbieders van opleidingen hebben hierin al een stap gezet. Een aantal opleidingsinstituten heeft inmiddels een digitale leeromgeving en/of maakt gebruik van e-learningmodules. Deze opleiders bieden daarnaast een online community aan waar de cursisten met elkaar kunnen overleggen en waar docenten één op één met de cursist kunnen chatten of opdrachten kunnen nakijken.
Inmiddels weten we dat ‘old school’ leren niet de meest effectieve manier van leren is. De docent vertelt de theorie en legt de lesstof uit. Door het ontbreken van praktijkcasussen is het voor veel leerlingen lastig te onthouden. De lesstof dient heel vaak herhaald te worden om enigszins te blijven hangen. Daar komt nog bij dat niet iedereen op dezelfde manier of tempo leert of dezelfde belangstelling heeft. Het gevolg is dat leerlingen die op een andere manier leren buiten de boot vallen. Leren wordt dan al lang niet meer als leuk ervaren. Hoog tijd dus voor veranderingen die leren leuker kunnen maken! Maar ook efficiënter, door meer te kijken naar de persoonlijke leerbehoeften en leerdoelen. Het inbrengen van casussen uit de dagelijkse praktijk zorgt bijvoorbeeld voor herkenbaarheid en dus ook voor leerbaarheid. De techniek biedt steeds meer mogelijkheden, maar is dit ook iets voor uw trainingsbureau of opleidingsinstituut?
Online leren is de toekomst
Online leren is leuk en handig. De docent kan zijn lessen anders inrichten en zich richten op de praktijkvragen van de leerlingen. Daardoor kunnen zij echt werken aan persoonlijke ontwikkeling. De opleider heeft overzicht en inzicht in de resultaten en kan een efficiëntie slag maken. Hierdoor kunnen er meer trainingen gegeven worden. Ook zijn de administratieve handelingen geautomatiseerd, zodat er meer tijd over blijft voor het verzorgen van trainingen. Daarom geloven wij dat online leren de toekomst is, ook voor u!
Vraag onze tips voor online leren aan!
Ook benieuwd hoe u uw opleidingsaanbod kunt verbeteren? Wij geven u graag de belangrijkste tips. Vul onderstaand formulier in en ontvang tips waar u echt wat mee kunt: https://www.atrivision.com/2017/12/verbeter-uw-opleidingsaanbod/
1 reactie
Graag ontvang ik de tips.
Geplaatst door: Monique van der Burg op dinsdag 13 februari 2018
Plaats een reactie