Samenwerking EMC Performance en Area9 Lyceum: Meest vooruitstrevende adaptieve leerplatform nu ook in Nederland
Categorieën
- Collectieve leerprocessen
- Intentiecirkel
- Activerende werkvormen
- anders leren
- De lerende organisatie
- Elliott Masie's Learning
- Trends in HRD
- leiderschap
- motivatie
- betrokkenheid
- breinleren
- human performance
- improvement
- next learning
- werkplekleren
- feedback
- training
- zelfreflectie
- trainingen
- kennismanagement
- reflectie
- trainen
- leren
- leider
- De kunst van leren en werken
- Blog
- verandering
- leren van fouten
- leven lang ontwikkelen
- leren in de praktijk
- leerdoelen
- veranderen in de praktijk
- prestatie
- leervraag
- Dick
- Krikke
- Vlog
- augustus
- develhub
- september
- duurzame inzetbaarheid
- employability
- leven lang leren
- oudere medewerker
- Nieuws
- leerstand
- presteren
- stretch assignments
- weerstand
- drukte
- succes
- werkdruk
- werkgeluk
- druk
- learning agility
- organisatieleden
- DNA
- VitalGene
- vitaliteit
- nieuwsbrief oktober 2017
- leercultuur
- lerende organisatie
- trainer
- Agile
- Elliott Masie's Learning 2017
- coaching
- communicatie
- luistren
- werkgroep
- co-lab
- cocreatie
- constructionisme
- discovery learning
- experimenteren
- FabLab
- hoger onderwijs
- improvement
- innovatie
- invention studio
- learning by doing
- learning factory
- maker space
- onderwijs
- physical modeling
- proeftuin
- real life experiences
- scientific discovery learning environments
- veranderen in de praktijk
- gedragsverandering
- leerinterventie
- veranderen
- zelfregulatie
- trainen
- nieuwsbrief november 2017
- Leermanagement
- LMS
- Totara
- HRD
- onderzoek
- ontwikkelen
- professionaliseren
- strategisch opleiden
- type afdeling
- 70-20-10
- eigenaarschap
- opdrachten
- ownership
- trainer
- Leervoorkeuren
- lol
- corporate learning day
- L&D
- onderwijs
- pracitioner research on improving learning
- EAPRIL
- draagvlak
- geen budget
- kerst
- L&D
- nieuwsbrief december 2017
- actieplan
- voornemens
- tips
- opleidingsaanbod
- nieuwsbrief januari 2018
- budget
- ervaringen
- interne coach
- ATD 2017
- ATD European Summit 2017
- competenties
- learning development
- aikido
- leerteams
- samenleren
- acquisitie
- klantbehoeften
- profileren
- Werkgroep Mondelinge communicatie-teamcoaching
- leren van elkaar
- Serendipity
- boek
- boeken
- HRD boek
- review boekentip
- gamification
- Kirkpatrick
- leerrendement
- Return on Learning
- ROL
- 2018
- bachelor
- HAN
- Karlsruhe
- Learning & Development
- LearnTec
- Opleidingskunde
- Paul Jacobs
- Petra Jagtman
- Denktank
- learning development
- Professionalisering
- learning technologies 2018
- augmented reality
- global training
- hololens
- schellenberger
- Learntec 2018
- nieuwsbrief februari 2018
- betrokkenheid
- effectiviteit
- hr-technologie
- HR-cyclus
- chatbots
- reflection
- Development
- Performance
- Samenwerken
- oproep HRD professionals voor Commissie Opleidingen NVP
- organiseren
- verbinden
- workshops
- HAN
- leermethoden
- onderzoek
- toekomst
- tekenen
- Rohit Talwar
- nieuwsbrief maart 2018
- HRM
- lifelong learning
- evaluatie
- Philips
- ROEM
- ROI
- nieuwsbrief april 2018
- 5 Moments of Need
- Bob Mosher
- Curation
- Knowledge sharing
- Moment of Apply
- Performance Support
- ATD European Summit 13 dec 2017 Amsterdam
- ATD
- ATD2018
- ATDLowlands
- Obama
- learning need
- nieuwsbrief mei 2018
- 5 Momenst of Need
- 70:20:10
- Workflow Learning
- nobtra
- blockchain
- hacketon
- webinar
- what's hot in hrd
- business-impact
- forgetting curve
- groei-mindset
- Hermann Ebbinghause
- learning-zone
- leersnacks
- leren of stagneren
- leven lang leren
- mirco-lerarnings
- vergeetcurve
- l ikigai
- ontwikkelen en opleiden congres
- nieuwsbrief juni 2018
- bijeenkomst
- non-verbaal
- adaptive learning
- artificial intelligence
- didactiek
- e-learning
- experts
- flexibel leren
- interactie
- klassikaal onderwijs
- Learning Connected
- Live Online Leren
- opleiden
- Study2Go
- techniek
- werk-privé balans
- nieuwsbrief juli 2018
- Learning & Perfromance Ecosystem
- Marc Rosenberg
- 70-20-10
- flipping the classroom
- nieuwsbrief sept 2018
- intentieverklaring nvo2-nobtra-nscu
- begeleiden
- beoordeling
- functioneren
- managers
- ontwikkelgesprek
- in memoriam Yvonne Sterken
- communicatie
- trainingsacteur
- NVvT
- nieuwsbrief okt 2018
- bijscholing
- interactief leren
- online behandeling
- online leren
- Elliott Masie's Learning
- L&D trends en ontwikkelingen
- disfunctionele patronen
- functionele patronen
- gewoonte
- nieuwsbrief nov 2018
- online onderwijs
- wetenschap
- HR
- HRD
- impact technology
- learning
- leerervaring
- technologie
- unleash
- nieuwsbrief dec 2018
- nieuwsbrief jan 2019
- elements of ai
- gratis cusus
- ai
- autisme
- cultuursensitief werken
- efficiënt en effectief leren
- mbo
- multi problem gezinnen
- praktijkvoorbeelden
- risicojeugd
- verbinding tussen school en praktijk
- vroegsignalering
- zorg
- nieuwe directeur bloomville
- rolf-jan goosen
- content curation
- learning & development
- learntec 2019
- lepaya
- stephen walsh
- 30-day development challenge
- experience
- verandering
- virtual reality
- wendbaarheid
- wendbare medewerkers
- nieuwsbrief februari 2019
- analysevaardigheden
- leeroplossingen
- opleidingsreflex
- van opleiden naar oplossen
- employee journey
- nieuwe medewerkers
- onboarding
- talent
- nieuwsbrief maart 2019
- vraagstelling
- leiderschap
- succesvolle teams
- plakfactor
- next learning 2019
- verandercommunicatie
- nieuwsbrief april 2019
- nieuw netwerk
- L&D performance oplossen training HRD leren
- personalized learning
- nieuwsbrief juni 2019
- compliance
- essentials
- Het Goede Gesprek
- microlearning
- generatieleren kennis delen
- nieuwsbrief juli 2019
- Blankestijn & Partners
- intervisie
- intervisiebegeleider
- intervisiegroep
- training
- academy award 2019
- develhub
- jaarcongres 2019
- autonomie
- joseph kessels
- leren en ontwikkelen
- opleidingskundig leiderschap
- zorgorganisaties
- nieuwsbrief september 2019
- nieuwsbrief oktober 2019
- digitaal toetsen
- digitalisering
- examinering
- toetsing
- citrus andriessen
- adaptief leren
- interactieve leerervaring
- leerplatform
- adaptieve leertrajecten
- nieuwsbrief november 2019
- vlog dick krikke
- backbone
- organisatie
- digital natives
- ervaren professionals
- organizational development
- herhaling van activiteiten
- innoveren
- leerinterventies
- praktisch
- werkcontext
- werkplek leren
- werkpraktijk
- blended leren
- online tools
- werkvormen
- nieuwsbrief december 2019
- nieuwsbrief februari 2020
- rode kruis
- virtual reality
- vrijwilligers
- learntec 2020
- nieuwsbrief maart 2020
- Beeldend Trainen
- coronavirus
- COVID-19
- COVID-19 Preventie
- deskundigheid
- deskundigheid bevorderen
- samen sterk
- Trainingsprogramma
- bezinning
- innovatie
- online training
- corona virus
- e-learning
- webinar
- wisdom of the crowd
- zoom sessies
- corona
- corona crisis
- wisdomofthecrowd
- online sessies
- kennis delen
- nieuwsbrief april 2020
- 5 moments of need
- xprtise
- ecosysteem
- learning and development ecosystem
- nvvt
- trainingacteren
- trainingsacteurs
- nieuwsbrief juni 2020
- strategiesessies
- toekomst van leren
- learning
- leadership development
- covid-19
- corona
- nick van dam
- nieuwsbrief juli 2020
- het nieuwe leren
- serious games
- future workskills
- life long learning
- werk-en leerecosysteem
- nieuwsbrief september 2020
- nieuwsbrief oktober 2020
- nieuwsbrief november 2020
- games
- rollenspellen
- Develhub nieuws december 2020
- Develhub nieuws januari 2021
Geplaatst door: I. (Ilona) Boomsma op zondag 3 november 2019
Samenwerking EMC Performance en Area9 Lyceum: Meest vooruitstrevende adaptieve leerplatform nu ook in Nederland
Kortere trainingstijd, meer garantie op bekwaamheid en blijvende verbetering op bedrijfsresultaten. Dankzij de samenwerking tussen EMC Performance en platform Area9 Lyceum is het vanaf nu mogelijk om ook in Nederland eenvoudig adaptieve leertrajecten van hoge kwaliteit te starten.

Area9 Lyceum is specialist op het gebied van online persoonlijke leertrajecten door het gebruik van kunstmatige intelligentie. Het systeem verzamelt voortdurend data, waaronder de kennis- en vaardigheidsgebreken van de lerende, waarmee het leerpad automatisch continu wordt aangepast aan het individu.
Dankzij de samenwerkingsovereenkomst tussen EMC Performance en Area9 Lyceum zijn het systeem en de methode nu ook in Nederland beschikbaar. EMC Performance is de enige leverancier in Nederland. Zij hebben gespecialiseerde ontwikkelaars in dienst die deze adaptieve leeromgeving inrichten naar wens van de klant.
EMC Performance helpt organisaties met het bereiken van hun doelstellingen door medewerkers en managers te ondersteunen bij het verbeteren van hun prestaties. Hiervoor ontwikkelt EMC Performance praktijkgerichte, op maat gemaakte bedrijfsopleidingen en hulpmiddelen voor leren tijdens het werk. Het meten van de impact en werkplekleren zijn de pijlers van de aanpak. 'Daarom past de samenwerking met Area9 ook zo goed', aldus directeur Paul Aartsen. 'Vanaf nu kunnen wij persoonlijke leertrajecten op eenvoudige wijze aanbieden. Area9 is het meest vooruitstrevende leerplatform dat ik ken. De echte waarde van adaptief leren komt niet door adaptiviteit op curriculumniveau, maar door adaptiviteit binnen een programma, tot op intra-taakniveau. Dit zorgt ervoor dat we realtime het pad van iedere lerende naar bekwaamheid kunnen creeren.'
Of het nu gaat om een bedrijf, uitgever of opleider, interactieve leerervaringen zorgen ervoor dat het geleerde beklijft. Ook op de langere termijn. Het systeem toetst voortdurend het geleerde zodat het weet welke kennis er is en welke nog nodig is. Het online platform bestaat uit een reeks van tools en diensten waardoor de inhoud flexibel, relevant en bruikbaar is voor elke lerende. Het sluit aan bij het gedachtegoed van EMC om mensen te ondersteunen in hun dagelijkse werk. Met hulp van dit persoonlijke leertraject worden mensen iedere dag een beetje beter.
'EMC Performance past uitstekend bij Area9 Lyceum. Het bereik bij verschillende Nederlandse organisaties helpt ons leeroplossingen te bieden voor medewerkers die willen werken aan hun vaardigheden en competenties', aldus voorzitter Area9 Lyceum Ulrik Juul Christensen M.D.. 'Ook kunnen we hierdoor buiten onze eigen grens lerenden ontmoeten waar ze zijn'.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van adaptief leren met Area9 Lyceum en EMC Performance? Ga dan naar onze website of neem contact op met Ilona Boomsma via iboomsma@emcperformance.nl.

Area9 Lyceum is specialist op het gebied van online persoonlijke leertrajecten door het gebruik van kunstmatige intelligentie. Het systeem verzamelt voortdurend data, waaronder de kennis- en vaardigheidsgebreken van de lerende, waarmee het leerpad automatisch continu wordt aangepast aan het individu.

Wetenschappelijk & gepersonaliseerd
Al meer dan 20 jaar doet Area9 Lyceum onderzoek naar menselijke factoren en cognitie. Het systeem optimaliseert persoonlijke leertrajecten door de leerinhoud continu af te stemmen op de behoefte van de lerende. Denk aan een 1 op 1 interactie van een docent en een lerende in een digitale omgeving.Dankzij de samenwerkingsovereenkomst tussen EMC Performance en Area9 Lyceum zijn het systeem en de methode nu ook in Nederland beschikbaar. EMC Performance is de enige leverancier in Nederland. Zij hebben gespecialiseerde ontwikkelaars in dienst die deze adaptieve leeromgeving inrichten naar wens van de klant.
Waarom deze samenwerking
EMC Performance helpt organisaties met het bereiken van hun doelstellingen door medewerkers en managers te ondersteunen bij het verbeteren van hun prestaties. Hiervoor ontwikkelt EMC Performance praktijkgerichte, op maat gemaakte bedrijfsopleidingen en hulpmiddelen voor leren tijdens het werk. Het meten van de impact en werkplekleren zijn de pijlers van de aanpak. 'Daarom past de samenwerking met Area9 ook zo goed', aldus directeur Paul Aartsen. 'Vanaf nu kunnen wij persoonlijke leertrajecten op eenvoudige wijze aanbieden. Area9 is het meest vooruitstrevende leerplatform dat ik ken. De echte waarde van adaptief leren komt niet door adaptiviteit op curriculumniveau, maar door adaptiviteit binnen een programma, tot op intra-taakniveau. Dit zorgt ervoor dat we realtime het pad van iedere lerende naar bekwaamheid kunnen creeren.'
Voor wie
Of het nu gaat om een bedrijf, uitgever of opleider, interactieve leerervaringen zorgen ervoor dat het geleerde beklijft. Ook op de langere termijn. Het systeem toetst voortdurend het geleerde zodat het weet welke kennis er is en welke nog nodig is. Het online platform bestaat uit een reeks van tools en diensten waardoor de inhoud flexibel, relevant en bruikbaar is voor elke lerende. Het sluit aan bij het gedachtegoed van EMC om mensen te ondersteunen in hun dagelijkse werk. Met hulp van dit persoonlijke leertraject worden mensen iedere dag een beetje beter.'EMC Performance past uitstekend bij Area9 Lyceum. Het bereik bij verschillende Nederlandse organisaties helpt ons leeroplossingen te bieden voor medewerkers die willen werken aan hun vaardigheden en competenties', aldus voorzitter Area9 Lyceum Ulrik Juul Christensen M.D.. 'Ook kunnen we hierdoor buiten onze eigen grens lerenden ontmoeten waar ze zijn'.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van adaptief leren met Area9 Lyceum en EMC Performance? Ga dan naar onze website of neem contact op met Ilona Boomsma via iboomsma@emcperformance.nl.
Geen reacties
Plaats een reactie