Categorieën
- Collectieve leerprocessen
- Intentiecirkel
- Activerende werkvormen
- anders leren
- De lerende organisatie
- Elliott Masie's Learning
- Trends in HRD
- leiderschap
- motivatie
- betrokkenheid
- breinleren
- human performance
- improvement
- next learning
- werkplekleren
- feedback
- training
- zelfreflectie
- trainingen
- kennismanagement
- reflectie
- trainen
- leren
- leider
- De kunst van leren en werken
- Blog
- verandering
- leren van fouten
- leven lang ontwikkelen
- leren in de praktijk
- leerdoelen
- veranderen in de praktijk
- prestatie
- leervraag
- Dick
- Krikke
- Vlog
- augustus
- develhub
- september
- duurzame inzetbaarheid
- employability
- leven lang leren
- oudere medewerker
- Nieuws
- leerstand
- presteren
- stretch assignments
- weerstand
- drukte
- succes
- werkdruk
- werkgeluk
- druk
- learning agility
- organisatieleden
- DNA
- VitalGene
- vitaliteit
- nieuwsbrief oktober 2017
- leercultuur
- lerende organisatie
- trainer
- Agile
- Elliott Masie's Learning 2017
- coaching
- communicatie
- luistren
- werkgroep
- co-lab
- cocreatie
- constructionisme
- discovery learning
- experimenteren
- FabLab
- hoger onderwijs
- improvement
- innovatie
- invention studio
- learning by doing
- learning factory
- maker space
- onderwijs
- physical modeling
- proeftuin
- real life experiences
- scientific discovery learning environments
- veranderen in de praktijk
- gedragsverandering
- leerinterventie
- veranderen
- zelfregulatie
- trainen
- nieuwsbrief november 2017
- Leermanagement
- LMS
- Totara
- HRD
- onderzoek
- ontwikkelen
- professionaliseren
- strategisch opleiden
- type afdeling
- 70-20-10
- eigenaarschap
- opdrachten
- ownership
- trainer
- Leervoorkeuren
- lol
- corporate learning day
- L&D
- onderwijs
- pracitioner research on improving learning
- EAPRIL
- draagvlak
- geen budget
- kerst
- L&D
- nieuwsbrief december 2017
- actieplan
- voornemens
- tips
- opleidingsaanbod
- nieuwsbrief januari 2018
- budget
- ervaringen
- interne coach
- ATD 2017
- ATD European Summit 2017
- competenties
- learning development
- aikido
- leerteams
- samenleren
- acquisitie
- klantbehoeften
- profileren
- Werkgroep Mondelinge communicatie-teamcoaching
- leren van elkaar
- Serendipity
- boek
- boeken
- HRD boek
- review boekentip
- gamification
- Kirkpatrick
- leerrendement
- Return on Learning
- ROL
- 2018
- bachelor
- HAN
- Karlsruhe
- Learning & Development
- LearnTec
- Opleidingskunde
- Paul Jacobs
- Petra Jagtman
- Denktank
- learning development
- Professionalisering
- learning technologies 2018
- augmented reality
- global training
- hololens
- schellenberger
- Learntec 2018
- nieuwsbrief februari 2018
- betrokkenheid
- effectiviteit
- hr-technologie
- HR-cyclus
- chatbots
- reflection
- Development
- Performance
- Samenwerken
- oproep HRD professionals voor Commissie Opleidingen NVP
- organiseren
- verbinden
- workshops
- HAN
- leermethoden
- onderzoek
- toekomst
- tekenen
- Rohit Talwar
- nieuwsbrief maart 2018
- HRM
- lifelong learning
- evaluatie
- Philips
- ROEM
- ROI
- nieuwsbrief april 2018
- 5 Moments of Need
- Bob Mosher
- Curation
- Knowledge sharing
- Moment of Apply
- Performance Support
- ATD European Summit 13 dec 2017 Amsterdam
- ATD
- ATD2018
- ATDLowlands
- Obama
- learning need
- nieuwsbrief mei 2018
- 5 Momenst of Need
- 70:20:10
- Workflow Learning
- nobtra
- blockchain
- hacketon
- webinar
- what's hot in hrd
- business-impact
- forgetting curve
- groei-mindset
- Hermann Ebbinghause
- learning-zone
- leersnacks
- leren of stagneren
- leven lang leren
- mirco-lerarnings
- vergeetcurve
- l ikigai
- ontwikkelen en opleiden congres
- nieuwsbrief juni 2018
- bijeenkomst
- non-verbaal
- adaptive learning
- artificial intelligence
- didactiek
- e-learning
- experts
- flexibel leren
- interactie
- klassikaal onderwijs
- Learning Connected
- Live Online Leren
- opleiden
- Study2Go
- techniek
- werk-privé balans
- nieuwsbrief juli 2018
- Learning & Perfromance Ecosystem
- Marc Rosenberg
- 70-20-10
- flipping the classroom
- nieuwsbrief sept 2018
- intentieverklaring nvo2-nobtra-nscu
- begeleiden
- beoordeling
- functioneren
- managers
- ontwikkelgesprek
- in memoriam Yvonne Sterken
- communicatie
- trainingsacteur
- NVvT
- nieuwsbrief okt 2018
- bijscholing
- interactief leren
- online behandeling
- online leren
- Elliott Masie's Learning
- L&D trends en ontwikkelingen
- disfunctionele patronen
- functionele patronen
- gewoonte
- nieuwsbrief nov 2018
- online onderwijs
- wetenschap
- HR
- HRD
- impact technology
- learning
- leerervaring
- technologie
- unleash
- nieuwsbrief dec 2018
- nieuwsbrief jan 2019
- elements of ai
- gratis cusus
- ai
- autisme
- cultuursensitief werken
- efficiënt en effectief leren
- mbo
- multi problem gezinnen
- praktijkvoorbeelden
- risicojeugd
- verbinding tussen school en praktijk
- vroegsignalering
- zorg
- nieuwe directeur bloomville
- rolf-jan goosen
- content curation
- learning & development
- learntec 2019
- lepaya
- stephen walsh
- 30-day development challenge
- experience
- verandering
- virtual reality
- wendbaarheid
- wendbare medewerkers
- nieuwsbrief februari 2019
- analysevaardigheden
- leeroplossingen
- opleidingsreflex
- van opleiden naar oplossen
- employee journey
- nieuwe medewerkers
- onboarding
- talent
- nieuwsbrief maart 2019
- vraagstelling
- leiderschap
- succesvolle teams
- plakfactor
- next learning 2019
- verandercommunicatie
- nieuwsbrief april 2019
- nieuw netwerk
- L&D performance oplossen training HRD leren
- personalized learning
- nieuwsbrief juni 2019
- compliance
- essentials
- Het Goede Gesprek
- microlearning
- generatieleren kennis delen
- nieuwsbrief juli 2019
- Blankestijn & Partners
- intervisie
- intervisiebegeleider
- intervisiegroep
- training
- academy award 2019
- develhub
- jaarcongres 2019
- autonomie
- joseph kessels
- leren en ontwikkelen
- opleidingskundig leiderschap
- zorgorganisaties
- nieuwsbrief september 2019
- nieuwsbrief oktober 2019
- digitaal toetsen
- digitalisering
- examinering
- toetsing
- citrus andriessen
- adaptief leren
- interactieve leerervaring
- leerplatform
- adaptieve leertrajecten
- nieuwsbrief november 2019
- vlog dick krikke
- backbone
- organisatie
- digital natives
- ervaren professionals
- organizational development
- herhaling van activiteiten
- innoveren
- leerinterventies
- praktisch
- werkcontext
- werkplek leren
- werkpraktijk
- blended leren
- online tools
- werkvormen
- nieuwsbrief december 2019
- nieuwsbrief februari 2020
- rode kruis
- virtual reality
- vrijwilligers
- learntec 2020
- nieuwsbrief maart 2020
- Beeldend Trainen
- coronavirus
- COVID-19
- COVID-19 Preventie
- deskundigheid
- deskundigheid bevorderen
- samen sterk
- Trainingsprogramma
- bezinning
- innovatie
- online training
- corona virus
- e-learning
- webinar
- wisdom of the crowd
- zoom sessies
- corona
- corona crisis
- wisdomofthecrowd
- online sessies
- kennis delen
- nieuwsbrief april 2020
- 5 moments of need
- xprtise
- ecosysteem
- learning and development ecosystem
- nvvt
- trainingacteren
- trainingsacteurs
- nieuwsbrief juni 2020
- strategiesessies
- toekomst van leren
- learning
- leadership development
- covid-19
- corona
- nick van dam
- nieuwsbrief juli 2020
- het nieuwe leren
- serious games
- future workskills
- life long learning
- werk-en leerecosysteem
- nieuwsbrief september 2020
- nieuwsbrief oktober 2020
- nieuwsbrief november 2020
- games
- rollenspellen
- Develhub nieuws december 2020
- Develhub nieuws januari 2021
Geplaatst door: J. (John) May op zaterdag 10 februari 2018
Learning Technologies 2018
Op 31 januari en 1 februari was er in Londen weer het Learning Technologies congres. Het jaarlijkse congres waar de laatste stand van zaken en nieuwste ontwikkelingen op het gebied van leertechnologie voorbijkomen. NVO2 en VOV waren hierbij aanwezig met een Nederlandse en Belgische delegatie van ongeveer 30 personen. Deze groep ontmoette elkaar de avond ervoor traditioneel in het Italiaanse restaurant Paperdella om kennis te maken met elkaar en verwachtingen en contactgegevens uit te wisselen.

Op de eerste dag schetste de opening key-note van Rohit Talwar een beeld van een veranderde wereld waarin Artificial Intelligence en robots geïntegreerd worden op de werkvloer. Wat betekent dit voor organisaties, voor medewerkers en voor managers? Hoe geef je leiding aan een team waarin zowel mensen als robots zitten en waar menselijke intelligentie gecombineerd wordt met kunstmatige intelligentie? Dit vergt nieuwe kwaliteiten van managers en andere organisatievormen.

Hierna zoomde het congres in op wat dit betekent voor L&D. In de maatschappij komen er steeds meet AI toepassingen in de vorm van Chatbots en robots, maar in L&D blijft dit achter. Dit blijft gedurende het hele congres het centrale thema. Zowel op de sessies in het congres als op de beursvloer waar ook hele interessante onderwerpen besproken worden.
Deze beursvloer groeit elk jaar en herbergt alle relevante spelers in het LeerTechnologie domein. Wil je een overzicht hebben van wat is hot dan geeft de beursvloer een mooi overzicht van de belangrijkste producten en leveranciers. Mooi om te zien is bijvoorbeeld dat het aantal leveranciers van AI gedreven leerportalen steeds groter aan het worden is. Denk hierbij aan leveranciers zoals onder andere Degreed, TriBridge, Filtered, Fuse, Tessello, Red Panda, Anotherday en ongetwijfeld nog een aantal anderen welke ik gemist heb. Tevens schuiven de traditionele LMS leveranciers op naar Talent oplossingen. Maar ook zijn er nieuwe spelers zoals bijvoorbeeld LinkedIn Learning.

Op deze beursvloer worden ook een groot aantal en hele mooie sessies verzorgd. Een heel inspirerend verhaal op de beursvloer was bijvoorbeeld het verhaal van Donald Clarck over chatbots. Hier noemde hij een aantal aanspreken voorbeelden waar chatbots heel succesvol zijn of gewoon faalden. Chatbots kom je nu al op meer plekken tegen dat je in eerste instantie zou vermoeden. En chat is als communicatie efficiënter en effectiever dan websites of mail. Deze AI gestuurde chatbots moeten ook leren. Zij leren van het gebruik door grote aantallen deelnemers.

Of je nu het congres bezoekt of alleen de beursvloer, Learning Technologies is een hele waardevolle ervaring voor HRD professionals die op de hoogte willen blijven van wat er gebeurd op het snijvlak van technologie en leren. Voor diegene die het congres gemist hebben organiseren NVO2 en VOV op 8 maart een meeting waar de deelnemers hun ervaring delen. Een uitgelezen moment om alsnog kennis te nemen van de highlights van het Learning Technologies congres. Houd hiervoor de evenementen kalender van NVO2 in de gaten.
John May
Adviseur Leertechnologie NS en bestuurslid NVO2

Op de eerste dag schetste de opening key-note van Rohit Talwar een beeld van een veranderde wereld waarin Artificial Intelligence en robots geïntegreerd worden op de werkvloer. Wat betekent dit voor organisaties, voor medewerkers en voor managers? Hoe geef je leiding aan een team waarin zowel mensen als robots zitten en waar menselijke intelligentie gecombineerd wordt met kunstmatige intelligentie? Dit vergt nieuwe kwaliteiten van managers en andere organisatievormen.

Hierna zoomde het congres in op wat dit betekent voor L&D. In de maatschappij komen er steeds meet AI toepassingen in de vorm van Chatbots en robots, maar in L&D blijft dit achter. Dit blijft gedurende het hele congres het centrale thema. Zowel op de sessies in het congres als op de beursvloer waar ook hele interessante onderwerpen besproken worden.
Deze beursvloer groeit elk jaar en herbergt alle relevante spelers in het LeerTechnologie domein. Wil je een overzicht hebben van wat is hot dan geeft de beursvloer een mooi overzicht van de belangrijkste producten en leveranciers. Mooi om te zien is bijvoorbeeld dat het aantal leveranciers van AI gedreven leerportalen steeds groter aan het worden is. Denk hierbij aan leveranciers zoals onder andere Degreed, TriBridge, Filtered, Fuse, Tessello, Red Panda, Anotherday en ongetwijfeld nog een aantal anderen welke ik gemist heb. Tevens schuiven de traditionele LMS leveranciers op naar Talent oplossingen. Maar ook zijn er nieuwe spelers zoals bijvoorbeeld LinkedIn Learning.

Op deze beursvloer worden ook een groot aantal en hele mooie sessies verzorgd. Een heel inspirerend verhaal op de beursvloer was bijvoorbeeld het verhaal van Donald Clarck over chatbots. Hier noemde hij een aantal aanspreken voorbeelden waar chatbots heel succesvol zijn of gewoon faalden. Chatbots kom je nu al op meer plekken tegen dat je in eerste instantie zou vermoeden. En chat is als communicatie efficiënter en effectiever dan websites of mail. Deze AI gestuurde chatbots moeten ook leren. Zij leren van het gebruik door grote aantallen deelnemers.

Of je nu het congres bezoekt of alleen de beursvloer, Learning Technologies is een hele waardevolle ervaring voor HRD professionals die op de hoogte willen blijven van wat er gebeurd op het snijvlak van technologie en leren. Voor diegene die het congres gemist hebben organiseren NVO2 en VOV op 8 maart een meeting waar de deelnemers hun ervaring delen. Een uitgelezen moment om alsnog kennis te nemen van de highlights van het Learning Technologies congres. Houd hiervoor de evenementen kalender van NVO2 in de gaten.
John May
Adviseur Leertechnologie NS en bestuurslid NVO2
Geen reacties
Plaats een reactie