Categorieën
- Collectieve leerprocessen
- Intentiecirkel
- Activerende werkvormen
- anders leren
- De lerende organisatie
- Elliott Masie's Learning
- Trends in HRD
- leiderschap
- motivatie
- betrokkenheid
- breinleren
- human performance
- improvement
- next learning
- werkplekleren
- feedback
- training
- zelfreflectie
- trainingen
- kennismanagement
- reflectie
- trainen
- leren
- leider
- De kunst van leren en werken
- Blog
- verandering
- leren van fouten
- leven lang ontwikkelen
- leren in de praktijk
- leerdoelen
- veranderen in de praktijk
- prestatie
- leervraag
- Dick
- Krikke
- Vlog
- augustus
- develhub
- september
- duurzame inzetbaarheid
- employability
- leven lang leren
- oudere medewerker
- Nieuws
- leerstand
- presteren
- stretch assignments
- weerstand
- drukte
- succes
- werkdruk
- werkgeluk
- druk
- learning agility
- organisatieleden
- DNA
- VitalGene
- vitaliteit
- nieuwsbrief oktober 2017
- leercultuur
- lerende organisatie
- trainer
- Agile
- Elliott Masie's Learning 2017
- coaching
- communicatie
- luistren
- werkgroep
- co-lab
- cocreatie
- constructionisme
- discovery learning
- experimenteren
- FabLab
- hoger onderwijs
- improvement
- innovatie
- invention studio
- learning by doing
- learning factory
- maker space
- onderwijs
- physical modeling
- proeftuin
- real life experiences
- scientific discovery learning environments
- veranderen in de praktijk
- gedragsverandering
- leerinterventie
- veranderen
- zelfregulatie
- trainen
- nieuwsbrief november 2017
- Leermanagement
- LMS
- Totara
- HRD
- onderzoek
- ontwikkelen
- professionaliseren
- strategisch opleiden
- type afdeling
- 70-20-10
- eigenaarschap
- opdrachten
- ownership
- trainer
- Leervoorkeuren
- lol
- corporate learning day
- L&D
- onderwijs
- pracitioner research on improving learning
- EAPRIL
- draagvlak
- geen budget
- kerst
- L&D
- nieuwsbrief december 2017
- actieplan
- voornemens
- tips
- opleidingsaanbod
- nieuwsbrief januari 2018
- budget
- ervaringen
- interne coach
- ATD 2017
- ATD European Summit 2017
- competenties
- learning development
- aikido
- leerteams
- samenleren
- acquisitie
- klantbehoeften
- profileren
- Werkgroep Mondelinge communicatie-teamcoaching
- leren van elkaar
- Serendipity
- boek
- boeken
- HRD boek
- review boekentip
- gamification
- Kirkpatrick
- leerrendement
- Return on Learning
- ROL
- 2018
- bachelor
- HAN
- Karlsruhe
- Learning & Development
- LearnTec
- Opleidingskunde
- Paul Jacobs
- Petra Jagtman
- Denktank
- learning development
- Professionalisering
- learning technologies 2018
- augmented reality
- global training
- hololens
- schellenberger
- Learntec 2018
- nieuwsbrief februari 2018
- betrokkenheid
- effectiviteit
- hr-technologie
- HR-cyclus
- chatbots
- reflection
- Development
- Performance
- Samenwerken
- oproep HRD professionals voor Commissie Opleidingen NVP
- organiseren
- verbinden
- workshops
- HAN
- leermethoden
- onderzoek
- toekomst
- tekenen
- Rohit Talwar
- nieuwsbrief maart 2018
- HRM
- lifelong learning
- evaluatie
- Philips
- ROEM
- ROI
- nieuwsbrief april 2018
- 5 Moments of Need
- Bob Mosher
- Curation
- Knowledge sharing
- Moment of Apply
- Performance Support
- ATD European Summit 13 dec 2017 Amsterdam
- ATD
- ATD2018
- ATDLowlands
- Obama
- learning need
- nieuwsbrief mei 2018
- 5 Momenst of Need
- 70:20:10
- Workflow Learning
- nobtra
- blockchain
- hacketon
- webinar
- what's hot in hrd
- business-impact
- forgetting curve
- groei-mindset
- Hermann Ebbinghause
- learning-zone
- leersnacks
- leren of stagneren
- leven lang leren
- mirco-lerarnings
- vergeetcurve
- l ikigai
- ontwikkelen en opleiden congres
- nieuwsbrief juni 2018
- bijeenkomst
- non-verbaal
- adaptive learning
- artificial intelligence
- didactiek
- e-learning
- experts
- flexibel leren
- interactie
- klassikaal onderwijs
- Learning Connected
- Live Online Leren
- opleiden
- Study2Go
- techniek
- werk-privé balans
- nieuwsbrief juli 2018
- Learning & Perfromance Ecosystem
- Marc Rosenberg
- 70-20-10
- flipping the classroom
- nieuwsbrief sept 2018
- intentieverklaring nvo2-nobtra-nscu
- begeleiden
- beoordeling
- functioneren
- managers
- ontwikkelgesprek
- in memoriam Yvonne Sterken
- communicatie
- trainingsacteur
- NVvT
- nieuwsbrief okt 2018
- bijscholing
- interactief leren
- online behandeling
- online leren
- Elliott Masie's Learning
- L&D trends en ontwikkelingen
- disfunctionele patronen
- functionele patronen
- gewoonte
- nieuwsbrief nov 2018
- online onderwijs
- wetenschap
- HR
- HRD
- impact technology
- learning
- leerervaring
- technologie
- unleash
- nieuwsbrief dec 2018
- nieuwsbrief jan 2019
- elements of ai
- gratis cusus
- ai
- autisme
- cultuursensitief werken
- efficiënt en effectief leren
- mbo
- multi problem gezinnen
- praktijkvoorbeelden
- risicojeugd
- verbinding tussen school en praktijk
- vroegsignalering
- zorg
- nieuwe directeur bloomville
- rolf-jan goosen
- content curation
- learning & development
- learntec 2019
- lepaya
- stephen walsh
- 30-day development challenge
- experience
- verandering
- virtual reality
- wendbaarheid
- wendbare medewerkers
- nieuwsbrief februari 2019
- analysevaardigheden
- leeroplossingen
- opleidingsreflex
- van opleiden naar oplossen
- employee journey
- nieuwe medewerkers
- onboarding
- talent
- nieuwsbrief maart 2019
- vraagstelling
- leiderschap
- succesvolle teams
- plakfactor
- next learning 2019
- verandercommunicatie
- nieuwsbrief april 2019
- nieuw netwerk
- L&D performance oplossen training HRD leren
- personalized learning
- nieuwsbrief juni 2019
- compliance
- essentials
- Het Goede Gesprek
- microlearning
- generatieleren kennis delen
- nieuwsbrief juli 2019
- Blankestijn & Partners
- intervisie
- intervisiebegeleider
- intervisiegroep
- training
- academy award 2019
- develhub
- jaarcongres 2019
- autonomie
- joseph kessels
- leren en ontwikkelen
- opleidingskundig leiderschap
- zorgorganisaties
- nieuwsbrief september 2019
- nieuwsbrief oktober 2019
- digitaal toetsen
- digitalisering
- examinering
- toetsing
- citrus andriessen
- adaptief leren
- interactieve leerervaring
- leerplatform
- adaptieve leertrajecten
- nieuwsbrief november 2019
- vlog dick krikke
- backbone
- organisatie
- digital natives
- ervaren professionals
- organizational development
- herhaling van activiteiten
- innoveren
- leerinterventies
- praktisch
- werkcontext
- werkplek leren
- werkpraktijk
- blended leren
- online tools
- werkvormen
- nieuwsbrief december 2019
- nieuwsbrief februari 2020
- rode kruis
- virtual reality
- vrijwilligers
- learntec 2020
- nieuwsbrief maart 2020
- Beeldend Trainen
- coronavirus
- COVID-19
- COVID-19 Preventie
- deskundigheid
- deskundigheid bevorderen
- samen sterk
- Trainingsprogramma
- bezinning
- innovatie
- online training
- corona virus
- e-learning
- webinar
- wisdom of the crowd
- zoom sessies
- corona
- corona crisis
- wisdomofthecrowd
- online sessies
- kennis delen
- nieuwsbrief april 2020
- 5 moments of need
- xprtise
- ecosysteem
- learning and development ecosystem
- nvvt
- trainingacteren
- trainingsacteurs
- nieuwsbrief juni 2020
- strategiesessies
- toekomst van leren
- learning
- leadership development
- covid-19
- corona
- nick van dam
- nieuwsbrief juli 2020
- het nieuwe leren
- serious games
- future workskills
- life long learning
- werk-en leerecosysteem
- nieuwsbrief september 2020
- nieuwsbrief oktober 2020
- nieuwsbrief november 2020
- games
- rollenspellen
- Develhub nieuws december 2020
- Develhub nieuws januari 2021
Geplaatst door: B. (Birgit) Klapper op vrijdag 2 november 2018
Live Online Leren: hoe werkt dit in de praktijk?
Wellicht heb je al een aantal van onze eerdere blogs gelezen over Live Online Leren. Zo niet, dan nog heel even in het kort een uitleg over wat dit precies is. Eigenlijk zegt de naam het al: Live Online Leren. Online leren, maar dan wel met live interactie tussen medecursisten en een expert. Geen reistijd dus, maar wel de nodige en gewenste interactie om zo effectief mogelijk te kunnen leren!
Hoe werkt Live Online Leren?
Een Live Online Leren cursus, oftewel een LOL-cursus, volg je online via een computer/laptop, tablet of smartphone. Je kunt dus meedoen vanaf de locatie die jij wil. Thuis, op je werk, onderweg of zelfs vanaf jouw vakantieadres. Zo bespaar je een hoop reistijd en hoef je geen oppas te regelen of vrij te vragen van je werk.
In de LOL-sessie heb je dus directe interactie met een expert en/of medecursisten, want leren doe je van én met elkaar. Aan de hand van activerende opdrachten volg je de Live Online sessies op een leuke en vooral leerzame manier!
In de LOL-sessie heb je dus directe interactie met een expert en/of medecursisten, want leren doe je van én met elkaar. Aan de hand van activerende opdrachten volg je de Live Online sessies op een leuke en vooral leerzame manier!
Praktijkvoorbeelden van Live Online Leren
Maar voor wie is dat Live Online Leren dan precies? Nou, eigenlijk voor iedereen die maar iets wil leren of zijn/haar kennis wil overbrengen! LOL kun je op heel veel verschillende manieren inzetten voor verschillende soorten doelgroepen. Op dit moment wordt LOL al ingezet voor ouders van kinderen met GGZ-problematiek, zorgprofessionals, vergadermogelijkheden en nog vele andere doelgroepen.
StandUp
Eén van de projecten die wordt gedaan via de LOL-methodiek is StandUp. Dit project bestaat uit verschillende LOL-cursussen over van cultuursensitief werken en verwarde personen. Deze LOL-cursussen zijn bedoeld voor zorgprofessionals die te maken krijgen met cliënten met een andere culturele achtergrond. Denk hierbij bijvoorbeeld aan “Omgaan met multiproblem gezinnen”, “Alternatieve geneeswijzen bij migrantenjeugd” en “Vluchtelingenkinderen”. Daarnaast worden er binnen dit project ook LOL-cursussen voor ouders en jongeren op het gebied van zelfredzaamheid ontwikkeld. Wil je meer weten over dit project? Bekijk dan deze pagina.
Digi Poli Jeugd
Binnen het Live Online Leerplatform is er een heel eigen behandelplatform ontwikkeld, de Digi Poli Jeugd. Bij de Digi Poli Jeugd van De Jutters Lucertis wordt de behandeling volledig live online gegeven aan kinderen en jongeren met ADHD en Autisme Spectrum Stoornissen (ASS) én hun ouders/verzorgers. Er worden online psycho-educatie groepscursussen gegeven en daarnaast zijn er ook individuele behandeltrajecten voor kinderen, jongeren en ouders/verzorgers. Naast ADHD en ASS biedt de Digi Poli Jeugd ook behandeling voor angst, stemming, dwang en tic problematiek. Meer weten over de Digi Poli? Kijk op www.digipolijeugd.nl.
Live Online Lesgeven
Niet alleen het leren door middel van de Live Online Leren methodiek is mogelijk, maar ook het leren over online leren is een belangrijk onderdeel. Online Leren speelt een steeds grotere rol in de huidige samenleving, maar wordt nog niet altijd op de juiste manier toegepast. De LOL-experts geven verschillende workshops waarin thema’s op het gebied van (live) online leren worden geleerd. Een greep uit deze workshops: “Basisprincipes van online lesgeven”, “De regels van het breinleren”, “Leer meer over het 70-20-10 model” en “Maak kennis met gamification”. Klik hier om alle workshops te bekijken.

Ben je nieuwsgierig geworden? Eén keer in de twee weken bieden wij een gratis vrijblijvende LOL-experience aan! In 30 minuten maak jij op een (uiteraard) interactieve manier kennis met Live Online Leren en ervaar je hoe het is om zelf een LOL-sessie bij te wonen. Interesse? Opgeven kan via deze link.
Heb je nog vragen? Neem dan gerust even contact met ons op via contact@learningconnected.nl.

Ben je nieuwsgierig geworden? Eén keer in de twee weken bieden wij een gratis vrijblijvende LOL-experience aan! In 30 minuten maak jij op een (uiteraard) interactieve manier kennis met Live Online Leren en ervaar je hoe het is om zelf een LOL-sessie bij te wonen. Interesse? Opgeven kan via deze link.
Heb je nog vragen? Neem dan gerust even contact met ons op via contact@learningconnected.nl.
Geen reacties
Plaats een reactie