Winter University workshop 7: Learning Analytics; datagedreven leren in de praktijk - Groenekan

Als leerprofessionals gaan we ervan uit dat onze leerinterventies effect hebben. Maar, of dit inderdaad het geval is ontdekken we pas wanneer we de juiste data verzamelen en gebruiken.

Door gebruik te maken van (leer)data krijgen we duidelijkheid over welke leerinterventies effectief zijn en worden we in staat gesteld om onze leerinterventies te optimaliseren. Wanneer we een stap verder gaan en KPI’s gaan koppelen aan leerdata, wordt het écht interessant, en kunnen we ons richten op vraagstukken zoals de invloed van leren op de prestaties en resultaten op werk.

Het klinkt logisch, maar toch wordt Learning Analytics vooralsnog niet op grote schaal ingezet. Tijdens deze workshop geeft Max in eenvoudige taal een inkijk in wat data kan betekenen voor het leren, hoe je bruikbare resultaten kan krijgen en welke expertise je in huis moet halen (of ontwikkelen) om ook zelf een datagedreven leeraanbod te kunnen verwezenlijken.

Minimaal aantal deelnemers: 6
Maximaal aantal deelnemers: 12
Datum/tijdstip/zaal: donderdag 20 februari/15.30-17.00 uur/Het Atelier

 

Over de trainer

Max Mertens is onderwijswetenschapper en data scientist en begeleid vanuit Next Learning Valley onderwijsinstellingen, commerciële organisaties en overheidsinstanties bij vraagstukken omtrent leerdata.
 

Locatie

The Learning Collective (Huize Voordaan)
Groenekanseweg 85
3737 AC Groenekan
 

Aanmelden & Kosten

Deelname is gratis voor leden en niet-leden.
Je kunt je aanmelden via onderstaande groene button.

Let op: bovenaan de aanmeldpagina staat 'Factuurgegevens'. Je kunt dat bij het invullen van je gegevens negeren, want deelname is gratis.
 

Deze workshop is VOL geboekt. Aanmelden is helaas niet meer mogelijk.


Volgend agendabericht

Meer