Winter University workshop 3 Learning Analytics: Data-gedreven leren in de praktijk - ONLINE

Als leerprofessionals gaan we ervan uit dat onze leerinterventies effect hebben. Als lerenden (en vooral hun managers) vooruitgang boeken, dan hebben we het goed gedaan. Maar of het leereffect écht goed is, ontdekken we pas wanneer we de juiste data verzamelen. Data geeft duidelijkheid welke leerinterventies effectief zijn, maar ook waarom deze effectief zijn. Dat is interessante informatie voor de lerende zelf, maar ook voor hun managers en voor leerprofessionals. Het geeft je immers weer de mogelijkheid om leerinterventies te optimaliseren. Het klinkt eenvoudig en logisch. Maar waarom doen we het dan nog niet op grote schaal?

Tijdens deze hybride sessie leer je de (on)mogelijkheden van data-gedreven leren in de praktijk en zal je zelf aan de slag gaan om data te vertalen naar waardevol inzichten! 

  • Leerdoelen
  • Inzicht krijgen in de meerwaarde van Learning Analytics
  • Leren hoe Learning Analytics wordt toegepast in de praktijk
  • Leren welke barrières er zijn in de toepassing van data-gedreven leren
  • Ervaring opdoen met het vertalen van data naar betekenisvol inzicht


Datum & tijdstip

Donderdag 4 maart 9.30 - 11.00 uur.
Deze workshop vindt plaats via Zoom. Je ontvangt de deelname link van de workshopgever zelf.
 

Aantal deelnemers

Minimaal 6
Maximaal onbeperkt

 

Over de trainer

Max Mertens is onderwijswetenschapper en data scientist bij Next Learning Valley. Hij begeleidt o.a. Ministerie van Defensie, UWV, KLM en ABN AMRO bij leerdata-vraagstukken.

Aanmelden = gratis

  • Deelname is gratis voor leden en niet-leden.
  • Je kunt je aanmelden via onderstaande groene button.

​Aanmelden

Volgend agendabericht

Meer